تعبیر شعر
تعبیر شعر

تعبیر شعر

دوستى هاى دیرینه معناى زندگى هستند هر جا هستى باش بیادت حس خوبى دارم.

آرامش آن است که بدانى در هر گام دست تو در دست خداست لحظه هایت آرام.

اى با منو پنهان چو دل،از دل سلامت مى کنم

شب خانه روشن مى شود چون یاد نامت مى کنم

خدا مطلق است و انسان خلیفه خدا بر روى زمین از نسبت ها میشه به سمت مطلق حرکت کرد.

آخرین

نصیحتم نکن من از نصیحت گوشم پُره

این تو هستى که منو مى کنه دیوونه

جلوى چشم نمون برو پیش دیگرون

رفتى پیشش بگو منو شکستى

بگو که در رو رو من بستى

به من بگو

خودکارو بر مى دارى که چى کار کنى

واسه کى بنویسى،اونى که نیستش

زمانى که بودش چیزى بهش نمى گفتى

اگه بودش چى مى گفتى بهش

به من بگو شاید من بتونم بهش بگم

شاید من بتونم برگردونمش

به من بگو من برمى گردونمش

مکّه ات

مکّه ات را دیدمو دلم لرزید خدا جون

اشک از چشمم اومدو دعا کردم براى دیگرون

خدا جون ازت چیزى میخوام،میتونى بر آورده کنى؟

چیز کوچکى مى خوام،مى تونى بر آورده کنى

(ولادت امام على النقى(ع) بر تمامى شما دوستان عزیز مبارک)

پدر بى رحم

چشمات اگه گریه بگیره

دلم با تو مى میره

بغلم کن؛ خودتو خالى کن

مى خوام خودتو خالى کنى

اگه غمو غصّه دارى

اونى که تو رو ناراحت کرده؛مرده؟!

آره مرده!،معلومه خیلى هم نامرده

چون دلش از سنگه

زمان از دست رفته

زمان رفته دیگه بر نمى گرده

کاش منم با تو میمردم،نمى شدم خسته

جسم خسته،روح خسته،بس که دل تو رو شکسته

چشمک

لبخند زدیو چشمک به اون چشمات بستى

پس چشمات منو گرفته بودو مى خواستى با من برقصى؟!

با هم بودیم

تو جنگل داشتم دنبال سوراخ موش میگشتم

که تو رو دیدم دور تو گشتم

اون پروانه هم مارو دیدو جشن گرفت

خوش و خرّم زندگى کردیمو خفتمون گرفت

حاجیان جمعند دور هم همه

پس کجا رفته حسین فاطمه

حاجیان رفتند یک سر در منىٰ

پس چرا او رفته سوى کربلاٰ

او به جاى مو سر مى دهد

قاسمو عباسو اکبر مى دهد

سعى حج او صفا با خنجر است

مروه اش قبر على اصغر است

حق دارى

فرصت بده عشقم من مى خوام برگردم

مى خوام برگردم به خونمون

اگه فرصت بدى ممنونت میشم

اگرم ندى حق دارى

بالو پر

جاده ى خیال تو داره منو دیوونه مى کنه

کى،کجا،چه وقتى میاى

بیا دارم بى تو میمیرم

اگه تو بیاى من بالو پر مى گیرم

ما خر نیستیم

خونه نشستیم از بیرون خبر نداریم

ما رو خر فرض کردن،بیا بیرون دوست من

بهشون نشون بدیم که اشتباه کردن

خونه ى خیالى

خونه ى خیال من نزدیک خونه ى خیال توئه

نکنه ما با هم هستیم هم خونه

اگه بشه چى میشه

روز جشن ما میشه

موقع عشق و حال

شب شده     ،      کار تعطیل شده

موقع عشق و حال شده

بزن بریم بیرون حال کنیم

بى خیال فردا؛امشبو حال کنیم

لبخند

امروز روز خداس

روز لبخنداى بى صداس

بیا ما آدما بهم لبخند بزنیم

غم و غصّه و ول کنیمو بهم لبخند بزنیم

چشم من تورو دیدو دلم برد

چى مى شد پیش من بودیو دلم مى کرد ذوق

خودکارو برداشتم،نقطه گذاشتم سر خط

کاش عشق تو مى شد سر نوشتم

کمک مى خوام ازت

مى خوام کبوتر بشم برم به بالاى آسمون

از زمین خسته شدم،مى خوام برم به آسمون

زمین از من خسته شده

چشش به من بسته شده

زمانى که برسم به خدا بهش میگم چه زمین خسته اى داریم

باید بیاد خودش ببینه که چقدر دل شکسته داریم

بالاى کوه

من میرم بالاى کوه گل رز بچینم

براى تو بیارمو از تو خبر بگیرم

که ببینم منو قبول کردى براى همسرى

تو خودت گلى ولى این گل براى چیز دیگریست

شبى دلم لرزون و حیرون

منتظر بهار بود

بهار آمد گفت چرا پکرى؟

گفتم منتظرت بودم خوش آمدى

گفتش بخاطر این نیستى پکر!

گفتم تو نمى دونى که زمانى که میرى تا زمانى که بیاى ما چقدر در انتظاریم؛و او هیچ نگفت و سکوت کرد.

به من اعتماد کن

دل به دلت دادمو شدم همسرت

تا حالا شده با من بکنى درد و دل

درد و دل نمیکنى چراشو نمى دونم

دلت گرفته مى دونم

از لاکت بیا بیرون اى همسرم

با من درد و دل کن همسرم

تق تق بارون

تق تق صداى بارون مى یاد

مى خوره به شیشه ى پنجره

شیشه ى پنجره خیس شده &   منتظر زمستون شده

کاش خورشید خانم مى یومد

پشت خودش ماه منو مى آورد

شعرى از.......

شعرى از عشق تو بودم

گر همه بود و نبوم

جان تو جان من است

شعرى از عشق من است

عکس تو

دفتر نقاشى رو برداشتم

روش عکس تو رو کشیدم

چقدر خوشگل بودى قدرتو ندونستم

برف

گل سرما فصل سرما

گرمى تو رو مى خواد

عزیزم دستتو بده به دستم؛گرمى عشقو بفهمم

حالا دستت رسید به دستم ولى من زیر برفم

خستم کردى

سیاهى شبو برات روزش مى کنم

تا بیاى پیشم خونه رو شادش مى کنم

از روز آشنایى دارى بازى مى کنى با من

خسته نشدى نمى خواى بشینى با من

خواستگارى زن از مرد

اى گل بوته ى آشنایى؛بیا امشب بیا امشب، کجایى

منتظر من نباش تو بیا خواستگارى

دور شو از غم و قصّه ها

کارو کارو کار موقع کشت و کاره

مى خاد توى باغچشون گل پاییزى بکاره

که هر موقع از خواب پا مى شه گل پاییز رو ببینه

دور بشه از غم و قصّه ها فقط گل شادى رو بچینه

انتظار شام

الآن صبح شده خروس مى خونه

ظهر که شدش اذان مى خونه

الآن شبهو قار و قور شکم

شکم منتظر شام لذیذه

ایران ایران*

شیر دلیران*

مى زنه دشمنو با توپ و تفنگاش

مهدى موعود (ع)

پاییز آمد و برگ درخت ریخت

باران زد و یهو چشم منو دید

دید براى تو پر اشکه مهدى موعود

این جمعه گذشت و تو هنوز نیامدى

دوستانى را بپذیر که دوست واقعى هستند؛نه دشمن!

دوستت را بشناس و به آن عشق بورز و از هیچ برایش کم نگذار؛که برایت کم نگذارد.

صرفاً جهت خنده

هستى،نیستى

مى یاى با من برقصى

که شاد باشى غم نبینى

دو رو برت خر نبینى

شاد باشید

آى خنده خنده خنده& ایشالّاه لبات بخنده

نه غم داره نه غصه& با کى مى خاد برقصه

گلى گلى

گلى گلى خیلى خوشگلى& مى خواى دل کى رو ببرى

دل من که رفته تا حالا& مى یاى زنم بشى تا فردا

چیستان

یک سؤال چرت: کى مى دونه تو آسمون چند تا ستارس؟

سلامى چو بوى خوش آشنایى

چه شبى بود این شب کذایى

سلام به شما کاربران عزیزم،انشاالّاه شب خوشى رو پیش رو داشته باشین؛ دوستان خواهشاً زمانى که به وبلاگ مراجعه مى کنین،زحمت بکشین تو نظرسنجى شرکت کنین و نظراتتون هم براى مدیر وبلاگ ارسال نمایید؛با تشکر از مراجعت شما به وبلاگ تعبیر شعر، خسته نباشید و خداحافظ.

عقربه ها

کاش ساعت مى ایستاد و بر مى گشت به عقب

به سال هاى دور گذشته

به بچگى هام، به روز هاى سخت

شب هاى سرد زمستون

گرماى تابستون

بازى هاى شاد

کاش.............؛ سخت بود ولى شیرین بود.

شب سفر

شب است و امشب و هر شب کجایى& منتظرت هستم اى دل غم دیده بازا

دنبالت هستم و گفتند خمارى& بیا و برگرد و امشب سحر کن

پیش ما باشو با ما درد دل کن

منتظرت هستم

آینه ها رو نشکنو نکن منو فراموش& بیا با من صادق باشو از من نشو دور

دوریت برام سخته عزیزم& شبو کجا مى خوابى منتظرت هستم

سرما

شب است و برف و بوران و سرما& گرمایى نیست از سوز سرما

درو ببند و بزار خونه گرم بشه& تا گرم بشیم استخونا یخ نشه

بید مجنون

دلم لرزید از بید تو مجنون& درخت عشق است از دیده ى تو

قلبت پاک دامنو عشقت نفس بود& شه شب ها امشب بود و امشب بى ثمر بود

گلکم

سیاهى چشم هات رو مى خوام& کبودى لب هات رو مى خوام

چشم منو کور کردى از عشقت گلکم& تا کى باید منتظر خندت باشم گلکم

زندگى

به دنیا آمدیمو دفتر شروع شد& شدیم دانش آموز و درسا شروع شد

زن گرفتیمو شدیم،متأهل& به زن گفتیم اى خیره بر دل

تو مرا احاطه کردى میدونى& منو ویرونه کردى مى دونى

که گفتا

من عاشق چشاتم مى دونى& عاشق مهربونیاتم مى دونى

تو خودتو از من نگیر خواهشاً& شعرى بخون که رامت بشم

کهکشون دلم

ستاره ماه شب ١٤ شدم& ماه هم تویى تویى تویى عزیزم

سیاهى شبم کبود و خستس& کهکشون راه شیرى بستس

زمین سرد و آسمون سرخ و سفیده& دلم تاپ افتاده توى غریبه

بیا پسش بگیر که مال توئه& که منم،دلم با توئه

شب جشن و سرور

امشب شب شعر است& شب جشن و سرور است

شب عشق منو تو& شب غرور ماه است

امشب گذشت و فردا رسید اى دل& دل دل نکن اى دل،که فردا تمومه

ایران

پرچم ایران رو فشردم ز خاک& تیرهاى کمان رو فداى ایران کردم

قدرتم رو نشان شیر مردى& همه چیزم فداى ایرانمو ایرانمو ایران